De eerste dag in Saigon - Reisverslag uit Tan Dinh, Vietnam van Jos - WaarBenJij.nu De eerste dag in Saigon - Reisverslag uit Tan Dinh, Vietnam van Jos - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Saigon

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 April 2016 | Vietnam, Tan Dinh

Na een lange maar voorspoedige vlucht uit Nederland arriveren we in Hongkong, waar we een veel te duur kopje koffie drinken met Ria, Herma en Jelte. In een wel heel aantrekkelijke ambiance stellen we de klokken van de fototoestellen in, en wandelen op ons gemak naar het tweede deel van onze reis naar Saigon. De prachtige winkeltjes laten we links liggen, die komen op de terugreis wel aan de beurt. Ook het tweede deel van de vlucht loopt voorspoedig (eindelijk wel een beetje geslapen), en we komen aan in Saigon waar we onze reisleider Tee ontmoeten (we mogen ook koffie zeggen), en onze medereizigers. Na de kennismaking ontvluchten we snel de warmte (we lopen nog in onze Hollandse kleding) en reizen in de bus naar het hotel. Het kennismakingsdrankje smaakt goed, en na een korte introductie en een kort piano concert van Ben, een reisgenoot, Nederlands getint, gaan we snel naar onze kamer voor een douche en we verkleden ons, want om twee uur vertrekken we met fiets taxi's voor een rondrit door Saigon. We zijn allemaal nog heel moe, en sommigen bekennen dat ze bijna in slaap gevallen zijn, maar het geeft een goede indruk van Saigon. Met name het postkantoor en het opera huis zijn fraai om te zien, maar het leukst vinden we de veelkleurige Hindoestaanse tempel uit midden 19e eeuw, nog volop in gebruik, dus de walmen wierook komen ons tegemoet.
Terug in het hotel gaat Ria nog een wandeling maken, maar wij nemen even een crashmoment op bed, alvorens een biertje te drinken met de groep op de 9de verdieping van ons hotel, waar Tee ons dan e.e.a. uitlegt over de reis en het avondeten. We eten met zijn allen in een restaurant niet al te ver van het hotel, vooral Vietnamees eten met veel groente en vis, en nemen ons tweede Vietnamese biertje. We krijgen nog een korte show met eten gooien van de ene ober naar de andere, maar dan is het toch echt voorbij. In het hotel weet ik nog net mijn tanden te poetsen, maar daarna kan ik mij niets meer herinneren ...