Ophangen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jos - WaarBenJij.nu Ophangen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jos - WaarBenJij.nu

Ophangen

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Mei 2019 | Ecuador, Quito

Dinsdag 7 mei 2019.

Vanmorgen komt Tim, onze Nederlandse gids, ons ophalen voor een dagje rond het plaatsje Mindo in het Amazone gebied. We vertrekken om 8:00 uur van ons hotel voor een lange autorit naar het plaatsje Mindo. Het eerste stuk gaat over een snelweg door Quito tot we bij de evenaar zijn aangekomen. Quito is een langwerpige stad met meer dan 2 1/2 miljoen inwoners die zich uitstrekt tussen twee bergketens over een lengte van 45 km en een breedte van zo’n kilometer of vier. Alleen deze stad telt al zo’n vier klimaatgebieden. Wanneer we de stad uitrijden is de grond inmiddels kurk droog. Al snel na de evenaar slaan we af en gaan we langzaam afdalen in de richting van het Amazonegebied. Ook de vegetatie verandert heel snel in een vegetatie dat hoort bij een nevel oerwoud. Wanneer we aankomen op de plaats van bestemming nemen we eerst een lekker kopje koffie, waarna we doorrijden naar de stoeltjeslift. We kopen kaartjes en gaan dan naar boven met de stoeltjeslift. We zweven boven het nevelewoud en zien vogels van bovenaf zoals de tukan. Het is een onbeschrijfelijke ervaring al die geluiden en uitzichten nu gezien van bovenaf. Boven aangekomen lopen we door naar de volgende lift, die zich het best laat omschrijven als een wagonnetje van een mijn, hangend aan een kabel. Met deze constructie steken we een diep ravijn over om aan de andere kant de wandeling te kiezen naar de waterval. Ondanks een lichte regen is het een aangename wandeling tussen de bomen en de planten. De waterval is niet zo groot maar wel mooi. Een klein stukje verder zijn er ook nog twee kleine kunstmatig aangelegde zwembadjes gevoed met water uit de Beek. Gelukkig is het opgehouden met regenen en lopen we terug naar de beide liften waarna we in Mindo wat gaan eten. Dat wordt een lokale maaltijd, vlees soep en rijst met bonen en karbonade. Het is veel te veel maar het smaakt lekker. Hierna rijden we door naar de zipline van Mindo, waar je hangend in een tuigje aan een kabel over de boomtoppen van het nevelwoud vliegt. Het is een geweldige ervaring en we genieten met volle teugen. We kunnen geen afscheid nemen van de locatie, dus nemen we nog een drankje en rijden dan terug naar quito.
Terug in het hotel eten en drinken we nog wat en gaan dan slapen.

• 08 Mei 2019 - 02:53

Ali:

Wat een lekker begin van jullie vakantie. Lekker wennen aan de hoogte en al leuke dingen doen voordat de groep komt opdagen. Een zip boven het nevelwoud is fantastisch. We volgen jullie belevenissen met plezier. Dat het maar een mooie reis mag worden met op het eind De GALAPAGOS. Super super mooi daar.

• 08 Mei 2019 - 05:03

Herma Hg Huizenga:

o jee, dat je dat durft! ik krijg een beet je shanghai tv-toren kriebels. en daar ging het slechts om een glazen plaat... maar als je daar overheen bent is dit wel een hele bijzondere toer! kon je wat filmen door de nevelen? mooi om mee te lezen. wat een grote stad is quito dan toch... echt op reis. vol overgave aan gidsen, autoos en luchtvervoerders...

• 08 Mei 2019 - 05:06

Christa Nieuwkoop :

Wat een geweldige ervaring..je moet het ook maar durven. Met een wagonnetje aan een kabel het diepe
    Ravijn over..maar voor jullie is dat uitdagend. Ken niet gek genoeg zijn ..kijken jullie wel een beetje uit.
    Maar nog veeeeeel plezier .maar dat gaat vast goed komen..