Zondag in Manaus 2 april - Reisverslag uit Alter do Chão, Portugal van Jos - WaarBenJij.nu Zondag in Manaus 2 april - Reisverslag uit Alter do Chão, Portugal van Jos - WaarBenJij.nu

Zondag in Manaus 2 april

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 April 2017 | Portugal, Alter do Chão

Van Herma

Ons wordt sterk aangeraden de vismarkt 's morgens vroeg te bezoeken. Aangezien we ondertussen een Braziliaans levensritme hebben van om zes uur op en om negen uur in het hangmatje, besluiten we uit te slapen en pas om half acht te ontbijten.
Daarna fluks de stad in naar het plein rond het wereldberoemde theater op zoek naar koffie en een plekje om zondagse mensen te zien flaneren.
Eerst even de van buiten niet bijzondere maar van binnen net zo rijk gedecoreerd als het theater aan de overkant, kerk binnen. We worden ontroerd door de gemeenschapszin die we daar ervaren.
Uiteindelijk koffie op de kleurrijke, veel geel en groen, zondagse warenmarkt.
Het kost haast niets, zit in plastic bekertjes, op een dienblad van een oranje plastic bakje en smaakt prima. De bediening is attent en vrolijk.
Er komt een roze en witte zuster voorbij die onze bloeddruk wil opnemen... handel is handel. Om tien uur staat de bus voor het hotel. Naar de luchthaven. Naar Santarem. Inchecken als groep kan maar is niet sneller...uiteindelijk checken we bij zes medewerkers van GOL in en nemen de mannen een lekkere koffie en de dames een
leuk amazone tshirt. Zo gaat dat.
In Santarem rijden we direct door naar het hotel in Alter do Chao, Agua Linda,
een klein dromerig maar charmant plaatsje aan de Amazone, met een mooi strand. Dat strand is door de extreem hoge waterstand volledig verdwenen. Strand paviljoentjes liggen 500 meter de zee in.
Er is wel een leuk cafe op de hoek met lekker bier... ya ya Amazona.
Voor het avondeten gaat we met de hele groep naar een schitterende pizzeria, prachtig gelegen buiten het dorp en de tafel staat na een regenachtige dag buiten gedekt. De pizzabakker maakt een show van het deeg ronddraaien en omhoog gooien, zijn maat jongleert met de stok en de platte pannekoek om de pizza's een voor een, in de open oven te bakken.
Het is weer mooi geweest en we gaan gauw slapen.

• 04 April 2017 - 11:39

Elma:

Voordat ik de tekst goed lees 'scan' ik hem en dan blijven mijn ogen steeds even hangen op woorden als lekkere koffie, pizza, lekker eten, pizza etc. De inwendige mens lijkt deze reis ook goed aan zijn trekken te komen...
    En verder kan ik me voorstellen dat jullie de jungle geluiden gingen missen.
    Go on writing, Herma (ook al een beetje over je Meindles??)

• 04 April 2017 - 13:40

Antoine En Peggy:

Een relaxte dag zo te lezen! Lekker even bijkomen van de mooie maar ook intensieve dagen. Geniet ze en groetjes aan alle " cubavrienden" .

• 04 April 2017 - 14:48

Wietske:

Wat een heerlijke reis! Zo'n vaartochtjeblijkt mij ook wel wat. Geniet van al het moois! Dikke kus van ons

• 04 April 2017 - 21:00

Tom En Jet:

Ook wij genieten van jullie verhalen.
    Krijgen steeds meer zin om weer een reis te maken!
    Liefs,Tom en Jet.