Afscheid - Reisverslag uit Tanjungkarang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Tanjungkarang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Maart 2014 | Indonesië, Tanjungkarang

Het afscheid

Vandaag de laatste dag met Arie en Sam. Na het ontbijt nemen we afscheid van Annelies en haar huisjes, en gaan we met de boot naar ons busje. We rijden vandaag door naar onze eindbestemming op midden Sulawesi. Onderweg zien we de nodige plukjes afgebrand oerwoud waar kleine boertjes een stukje land willen voor hun activiteiten, ook hier, jammer. We rijden een stuk langs de kust waar we een aaneenschakeling zien van Balinese, Christelijke en moslim dorpjes, het leeft hier allemaal vredig door elkaar. We gaan over een moeilijke pas over de bergen naar Palu. Deze weg wordt verbreed en gerenoveerd en is alleen open van 12 uur tot 2 uur. Het regent niet, dus zijn we in een uur over de pas. In Palu lunchen we. Het tanken is hier ietwat complex, pas bij het vierde tankstation heeft Sam succes, gelukkig maar, want ze gaan vandaag nog een flink eind terugrijden. We arriveren in het Prince John Dive Resort in Dongala. Na nog een kopje koffie nemen we afscheid van Arie en Sam, wat een fijne reisleider en een prettige chauffeur hebben we gehad, het is zelfs een beetje emotioneel. We installeren ons in onze cottages, kleine houten huisjes die uitkijken op de zee. Het is flink warm en de zee nodigt uit, dus voor we er erg in hebben liggen we te poedelen in het water. Dit worden een paar daagjes lekker luieren hier, we gaan er van genieten. 's Avonds eten we in het luxe restaurant van het resort, dat is wel wat anders dan de eenvoudige restaurantjes die we vaak onderweg hebben gehad, ook wel weer eens leuk. Na nog een sigaartje en een afsluitend biertje gaan we genieten van een welverdiende nachtrust.

• 23 Maart 2014 - 13:48

Tom En Jet:

Geliefde allemaal.
    Eindelijk rust begrijp ik. Het is zondagmiddag 13.30 uur. Vitesse heeft verloren van Groningen.
    Ja, lach maar. PSV RODA 3-1 NEC Heerenveen 2-2.
    Het is hier tamelijk slecht weer. Het regent af en toe. Vanavond eten we bij Joost en Nellie. gezellig!
    Jullie hebben het verhaal van Wilders zeker al gelezen. Hij raakt een aantal 2e kamerleden en gemeenteraadsleden kwijt als gevolg van zijn onbenullige uitlatingen over de Marokkanen.
    Uit je berichtgeving blijkt ons, dat de wegen op Sulawesi behoorlijk slecht zijn. Men had dat ons verteld, toen wij zeiden, dat wij ook naar Sulawesi wilden, maar dan met een groepsrondreis. Je zat urenlang te hobbelen in de bus. Is het eigenlijk regentijd daar?
    Ik druk steeds op de knop foto's maar krijg steeds dezelfde foto's te zien. Marijke je doet toch wel je best he? Wij willen graag een aantal foto's van jullie reis zien. Jongens tot de volgende keer. Hartelijke groeten en veel liefs van Jet en Tom.