De tweede dag in Dongala - Reisverslag uit Komoluar, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu De tweede dag in Dongala - Reisverslag uit Komoluar, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

De tweede dag in Dongala

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 Maart 2014 | Indonesië, Komoluar

Nog meer pauze

De tweede dag in Dongala ziet er vrijwel hetzelfde uit als de eerste. Na het ontbijt snorkelen we er lustig op los in dit prachtige gebied. De vissen met hun kleuren blijven ons verrassen, het is grappig te zien dat de groene visjes zich vooral ophouden bij groenig koraal, donkere visjes bij donker koraal, enzovoort, zodat ze zich makkelijk kunnen verschuilen bij gevaar. We duiken af en toe naar grotere dieptes en zien dat het overal even prachtig is. Voor de lunch benadert de 'eigenaar' (eigenlijk huurt hij het complex) ons en vraagt of we zin hebben om met de boot voor de duikers mee te gaan om te snorkelen op een andere plaats. Dat doen we graag. Het koraal op die plek is weer anders, er zijn hier ook minder vissen, maar het blijft verfrissend om te zien. Na afloop keren we terug, en wil Kees snel uitstappen aan de zijkant van de boot. Helaas voor hem is het daar nog diep, en verdwijnt hij kopje onder wanneer hij zijn evenwicht verliest. Nadat Kees aangeeft dat hij zich niet heeft bezeerd, schateren we het uit, het was zo'n potsierlijk gezicht om die zwaaiende benen overboord te zien verdwijnen, ook de duikers hebben dikke pret. We sluiten de dag af met ons standaard patroon, borrel, diner, koffie, biertje, sigaartje, nootje, kaarsje, wierookje, bedje. Helaas zit het er hier al weer op, we hadden nog niet weg gewild.