Op weg naar Manado - Reisverslag uit Komoluar, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Op weg naar Manado - Reisverslag uit Komoluar, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Op weg naar Manado

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 Maart 2014 | Indonesië, Komoluar

Op weg naar Manado

Vandaag staan we vroeg op, want vandaag vliegen we naar het noorden van Sulawesi, Manado. We krijgen een ontbijt pakketje, met liefde van de kok klaargemaakt en nog lekker ook. Nadat de koffers in de auto zijn gehesen stappen we in een originele rammel bak. Over de donkere straten rijden we naar het vliegveld, maar het is warm in de auto, en het stinkt ook naar uitlaatgassen. Gelukkig zijn we goed op tijd op het vliegveldje van Palu, het inchecken gaat soepel, en al snel zien we twee vliegtuigen staan, daarna is het vliegveld vol. Na het chaotische boorden en vertrek van het andere vliegtuig (Lion Air) gaat het boorden bij ons soepel en snel. Eerst vliegen we naar Jakarta ineen onrustige vlucht, veel slecht weer, waarna we met een vertraging van een uur vertrekken naar Manado, een veel rustiger vlucht. Manado is een verrassend schone stad, je ziet eigenlijk nog maar weinig van de overstromingen van begin dit jaar. Roy, onze chauffeur, brengt ons naar het hotel, onderweg wijzend op de vele Hollandse huizen die hier nog staan, vaak fraai gerenoveerd. We verfrissen ons snel, en lopen dan naar de boulevard. Ook hier is het niet zo uitgebreid, maar we eten op een leuke plaats. Vooral het eten van Kees en Jos is lekker, de gefrituurde tonijn van de dames valt tegen. Na afloop wandelen we terug naar het hotel via een iets andere route. Eerst zien we twee oude brandweerwagens, en we willen dat Kees even poseert. Jos trekt de deur open van een van de wagens en deinst terug voor een slapende chauffeur, oops. In een andere brandweerwagen kan Kees alsnog poseren. Er komt een van de brandweermannen aanlopen en wil weer heel graag met Kees op de foto. Ze maken eerst een gezellig praatje en samen gaan ze trots voor de zeer oude krakkemikkige brandweerauto op de foto. We lopen nog een grote elektronica winkel binnen, op zoek naar een Rolex horloge, helaas zijn deze shopjes net dicht. Terug in het hotel gaan we niet te laat naar bed, want vandaag was een zeer lange dag.

• 27 Maart 2014 - 20:32

Nellie:

Hallo vakantiegangers, heerlijk vanmorgen al voor mijn ontbijt 2 verse vakantieverslagen. Ik lees ze met veel plezier. Wij gaan morgen naar Friesland, met de trein, fietsen mee. Ik vond de reis naar Workum via Leeuwarden nogal om. Maar nu ik op de kaart heb gezien hoe de reis van Palu via Jakarta naar Manado gaat, klaag ik niet meer over omreizen :-)
    Nog veel mooie avonturen gewenst, mazzel en zoen, Joost en Nellie