Naar Rusland - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Jos - WaarBenJij.nu Naar Rusland - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Jos - WaarBenJij.nu

Naar Rusland

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Augustus 2019 | Rusland, Sint-Petersburg

Vanmorgen staan we allemaal vroeg op voor de reis naar St. Petersburg. Marijke en Theo arriveren per taxi op Schiphol en Marijke en Jos met de shuttle bus van het hotel in Hoofddorp. Rond half acht ontmoeten we elkaar achter de douane en vieren we de reis met een kop koffie. Na een beetje shoppen stappen we in het vliegtuig die ons in ruim twee uur afzet in St. Petersburg. De douane blijkt heel soepel, we hebben dan ook een fraai visum in ons paspoort, en met de koffers verschijnen we in de vertrekhal waar ... niemand ons opwacht, een beetje jammer. Na een uur bellen we met de lokale agent, en die vertelt dat er problemen zijn met de “Van”, en we moeten een taxi nemen. De taxi chauffeur brengt ons met meter naar het hotel, maar die blijkt veel te duur te zijn. Ook hier wordt je dus getild, maar we kunnen declareren bij de organisatie, zij mogen dat uitzoeken!

We checken snel in en wandelen zo het centrum van St. Petersburg in, een schitterende door tsaar Peter de Grote aangelegde stad in Europese stijl. We zien al een kopie van het St Pieter in Rome, zo lijkt het, een kanaal dat Venetiaanse eigenschappen heeft en veel West-Europese huizen uit de tijd van Peter de grote. Het is heerlijk weer, zo’n graad of 23, en heel druk met toeristen. Hier en daar speelt een band, één met Amerikaanse country muziek met veel belangstelling van lokale bevolking en toeristen. We vinden een heerlijk eettentje waar we fijn eten. We wandelen verder en dompelen ons in de sfeer, waarna we nog een kopje koffie drinken in een koffiebar die Vienna heet. Als het donker wordt gaan we terug naar het hotel en vallen, na een glaasje wijn, snel in slaap. Een leuke dag!

• 19 Augustus 2019 - 05:08

Ria:

Prachtige stad met veel nep GOUD en mooie rivier.... geniet ze!!!!!

• 19 Augustus 2019 - 05:33

Ali:

.... en het ballet het zwanenmeer zien (Robert moest ook mee) en vond het best wel aardig ;).

• 19 Augustus 2019 - 07:18

Christa Nieuwkoop :

Fijne vakantie. En geniet ervan Marijke. Groetjes

• 19 Augustus 2019 - 10:11

Peggy:

Hoi Jos en Marijke,
    Heel veel plezier op jullie rondreis. We hebben de eerste foto's op Facebook al gezien en die zien er prachtig uit! Zijn straks weer benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes van Peggy en Antoine