De zeeleeuwen - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Jos - WaarBenJij.nu De zeeleeuwen - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Jos - WaarBenJij.nu

De zeeleeuwen

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Mei 2019 | Ecuador, San Cristóbal

Woensdag 22 mei 2019

We nemen vandaag afscheid van Karin en Marco, de reisleidster en chauffeur, en vertrekken naar de Galapagos eilanden. Na een vlucht van anderhalf uur landen we op San Cristobal. Het is een klein vliegveld waar we allerlei formulieren moeten inleveren en een strenge controle zouden moeten ondergaan, maar dat valt heel erg mee. We ontmoeten onze Engelstalige gidsen die ons in een mum naar het hotel brengen. Binnen een half uur maken we onze eerste wandeling en zien we een strand met heel veel inheemse zeeleeuwen die al vele duizenden jaren geleden zich hier gevestigd moeten hebben. Ze zijn totaal niet bang voor de mensen. We zien een klein zeeleeuwtje die bij zijn moeder drinkt, heel schattig en dat op iets meer dan een meter afstand. Officieel moet je van alle dieren 2 meter afstand houden, maar dat kan hier gewoon niet. Even verderop zitten op rotsen tientallen rode grote krabben, prachtig om te zien. Het boeken van een tocht voor morgen verloopt chaotisch, maar lukt uiteindelijk wel, waarna we heerlijk lunchen in een lokaal restaurant. We vervolgen onze wandeling naar boven door een bizar lava stenen gebied, de lava stenen liggen door elkaar met allerlei planten ertussen variërend van grote cactussen tot flinke struiken. Kleine gele vogels fladderen om ons heen. Bij de top hebben we uitzicht op de zee en een rots eiland in de verte, en zien we grote vogels om ons heen en boven ons fladderen, heel dichtbij. De zon is aan zijn daling begonnen, en tot zonsondergang gaan we zwemmen in de zee bij een strand waar ook veel zeeleeuwen liggen en zwemmen. Het is een rare gewaarwording als zeeleeuwen om ons heen zwemmen.

Terug in het hotel nemen we een douche waarna we aan de “boulevard” nog wat eten. Daarna heerlijk slapen.

• 23 Mei 2019 - 10:00

Nellie:

Wauw, dat klinkt helemaal geweldig!!!

• 23 Mei 2019 - 11:07

Herma Hg Huizenga:

hier ging je toch voor? mooi met zeeleeuwen zwemmen ipv. roze dolfijnen ...

• 24 Mei 2019 - 18:41

Peggy:

Daar zijn jullie dan, op de Galapagoseilanden! Dat het een geweldige afsluiting mag worden van jullie vakantie!!

• 26 Mei 2019 - 11:22

Christa :