Het zwitserleven gevoel zonder polis - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Het zwitserleven gevoel zonder polis - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Het zwitserleven gevoel zonder polis

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Maart 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

Donderdag 21 maart
Dit wordt een kort verslag. Vandaag hebben we namelijk niks gedaan, niets, nada. Je kent dat wel, je hebt een volle periode achter de rug met veel bezoekjes, uitstapjes en activiteiten. Je hebt hier en daar wat ingekocht of besteld, en je bent toe aan een zonnige dag. Na het ontbijt hebben we vandaag dan ook vooral niks gedaan. We hebben gezwommen in het zwembad, geoefend met het zwemmen met flippers en snorkellen (voor dieper in de zee zwemmen), gelezen, een paar boodschapjes. Geen sneeuw, geen ijzel, geen KNMI met weer-waarschuwingen, geen NS met een aangepast spoorboekje, geen Louis van Gaal als voetbal professor, slechts 30 graden met zon, een beetje eten en drinken, om vier uur een cocktailtje en een bintang, nog een beetje snorkelen, je kent het wel, het Zwitserleven gevoel zonder polis. Voor de lezers, ook dit dus het ultieme vakantie gevoel. We verkleden ons voor het avond diner, Kees en Jos met een prachtige zwart-rode Thaise bloes. Gisteren hadden we van de 86-jarige opa Cor vernomen dat de beste steaks te vinden waren in het restaurant op het strand, dus gaan we naar dit restaurant. Cor heeft helemaal gelijk. Zelden hebben we zo'n lekkere steak gegeten als hier. De Belgische eigenaar vertelt wat meer over het leven op Bali. Hij huurt met zijn vrouw een duur maar riante woning,. Zijn levens onderhoud in Bali kost zo'n 1400 euro per maand, gigantisch tov. een normaal Balinees salaris. We gaan op een schappelijk tijdstip naar bed, na sigaar en kaars.