Stoomwolken - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Stoomwolken - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Stoomwolken

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Maart 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

Zaterdag 23 maart.
We wisselen de dagen in Sanur af. De ene dag wat drukker, de andere wat rustiger. Vanmorgen een rustige start. Er is nog vermoeidheid van gisteren door het late tijdstip en Kees voelt zich niet optimaal. Na het ontbijt gaat Jos met zijn harem boodschapjes doen. Hoewel het vroeg is, verplicht de warmte ons om het rustig aan te doen. Terug bij onze villa's verdelen we de buit, en gaan Marijke en Jos nog extra winkels kijken. We wandelen in de schaduw en zien leuke winkels, waaronder een Segway verhuurder. Uiteindelijk komen we in onze mooie winkel van vorig jaar. We zien prachtige spullen, waaronder een uit wortelhout gemaakte salon tafel. Een uniek exemplaar, die niet zou misstaan in Nederland. Zelfs in de winkel stijgt de temperatuur naar tropische waarden, dus gaan we terug naar onze villa met zwembad. Wanneer Jos erin springt zie je de stoomwolken van hem afkomen. We blijven nu een paar uur bij het zwembad, en gaan pas rond drie uur weer bewegen. De dames gaan terug naar het restaurant voor de laatste handelingen van de Rendang. Dat is snel gedaan, dus keren de dames terug voor een kopje koffie en ook wat zwemmen in het zwembad. Kees is inmiddels wat opgeknapt, en we gaan met zijn allen naar het restaurant. We eten nog geen Rendang maar houden het rustig, de Rendang komt morgen wel. Na afloop van het diner met koffie gaan we nog even wandelen in het onbekende gedeelte (voor ons) van Sanur, ook heel gezellig en flink wat drukker. We spreken een reisagent die ons weer leuke tips geeft voor volgend jaar. We gaan het grote Parigata hotel in voor een sanitaire stop en kijken rond, een mooi moeder hotel, leuk om is gezien te hebben. Uiteindelijk lopen we terug en nemen nog een borrel en een sigaartje en schrijven ons korte verslag. Jos neemt nog een duik in het zwembad (11 uur 's avonds).

• 23 Maart 2013 - 18:06

Nellie:

Hitte, zwembaden, stoomwolken, rendang, zwitserleven, zomerjurkjes. Terwijl hier de weerman spreekt van een Siberisch weekend, met gevoelstemperaturen van min tien. Ik moet bijna wenen!
    Ik ben erg benieuwd naar het rendangrecept, heb nu al trek. Wij houden het vanavond maar bij zuurkool met worst en met een kruik naar bed.
    Het zal nog afkicken worden volgende week als jullie weer met de kou worden geconfronteerd. Dus geniet nog maar lekker van al het goede dat Bali te bieden heeft, ik ben al weer nieuwsgierig naar het volgende verhaal.
    Mazzel en dikke zoen, Nellie