Indonesische massage - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Indonesische massage - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Indonesische massage

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Maart 2013 | Indonesië, Villa Ombak

Donderdag 14 maart
Vanmorgen, na een voortreffelijke nachtrust, hebben we voor het eerst ontbeten in het Ombak hotel. Nog niet eerder deze vakantie hebben we zo'n voortreffelijk ontbijt gehad, met melk, yoghurt, Indonesisch eten, kaas, ham, te veel om op te noemen. Na een uitgebreid ontbijt hebben we de activiteiten voor vandaag gestart. Allereerst hebben we waterschoenen voor de dames gekocht, en ook flippers voor Marijke, die uiteindelijk Jos beter pasten! Daarna zijn we naar een fraaie snorkelplek gewandeld waar Kees, Marijke en Jos flink gesnorkeld hebben, en Rina heerlijk gezwommen heeft. Het was eerst een beetje schrikken, want er waren heel veel doorzichtige kwalletjes, vooral in het ondiepe, die je flink konden prikken, gelukkig niet gevaarlijk. In het diepere deel zagen we weer nieuwe vissen, zoals grote scholen kleine blauwe visjes, en een soort zilverkleurige vissen tegen een steile wand aangedrukt. Helaas kwam ook hier een setje kwalletjes binnendrijven, dus besloten we even naar de kant te gaan. Daar aangekomen begonnen Marijke en Rina een geanimeerd gesprek met een Indonesische vrouw, die een masseuse bleek te zijn, uiteraard geen verrassing. We besloten om een massage te ondergaan, die buitengewoon pittig was. Eerst werden Marijke en Rina door Ati en Anny behandeld, een behoorlijk pittige behandeling met ruwe stevige handen. Eerst de schouders, nek, armen en benen, en dan de voorkant. Inmiddels was er volop plezier en werden we met zijn allen meer ondeugend. Marijke en Rina gingen dansen met de dames op het strand, lekker los na de massage. Daarna waren Kees en Jos aan de beurt. Ongeveer halverwege sloeg het weer om, en begon het te regenen. Daar hadden de dames wat op gevonden. We verkasten naar een droge plek. Marijke voorzag de dames van pepermunt die zeer in de smaak viel, vooral bij Ati. Na afloop werden we dik gezoend en wilden ze graag op de foto. Op de terugweg naar het hotel voelden we pas goed hoe prettig de massage was geweest. Terug in het hotel hebben we een douche genomen, hebben we lekker gerelaxt, en hebben ons verkleed voor het avondeten. Kees en Jos hadden hun rode batik bloes aangetrokken, en de dames een zomer jurkje. Voordat we gaan eten flaneren we over de boulevard (mag eigenlijk niet zo heten), waar vooral Kees en Jos veel complimenten krijgen over hun batik bloezen. Vanavond waren er 15 complimenten. We hebben heerlijk vis gegeten in een heel leuk klein visrestaurantje met uitzicht op zee en gezellige muziek uit de jaren 70 en 80, wat ons enorm aansprak. In de sla zitten hele kleine eitjes, kwartel eitjes die naar gewoon ei smaken (kwartel is quail in het engels, bubut in lombok, puyuh in indonesisch). Na de koffie keren we terug naar het hotel voor een afzakkertje en een sigaar, en dit verslag en wierookjes.