Zachtjes glijdt ons bootje voort - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Zachtjes glijdt ons bootje voort - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Zachtjes glijdt ons bootje voort

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Maart 2013 | Indonesië, Banjar Ubud Kaja

Woensdag 6 maart 2013
Vannacht hebben we prima geslapen in onze luxe lodges, zodat we fris en fruitig ons Amerikaanse ontbijt konden nuttigen, met heerlijke jus d'orange, scrambler egg en spek, en een lekkere kop koffie. Om 8.15 worden we opgehaald door de chauffeur van de rafting organisatie. We rijden via een kronkelige weg naar het vertrekpunt van de rafting, onder weg zien we al veel voorbereidingen voor de Neypi dag, prachtige poppen. Aangekomen bij de rafting, verkleden we ons snel, want nat gaan we worden, en drinken nog een kopje koffie bij een fantastisch uitzicht. Niet gewaarschuwd moeten we over een ontzettend lange steile trap naar beneden, hier en daar een beetje glibberig, om uiteindelijk bij de rivier te komen, met een prachtige natuur. De rivier kanten zijn volledig onbruikbaar voor cultivering, dus hier is nog de oorspronkelijke natuur, en geeft vanuit het water het gezicht van een oerwoud. Al snel worden de boten te water gelaten, en stappen we in de boot. Marijke vindt het de jungle, Rina nu ook. Het raften is heel spannend, maar gaat prima, hier en daar snel en vaak ook zodanig dat we met volle teugen kunnen genieten van de rimboe. We zien zelfs drie leguanen, en heel onverwacht, zwemt er een weg in het water. Onderweg zwemmen wij ook nog in het water bij de watervallen, eigenlijk is het meedrijven want de stroming is te sterk. We drinken een biertje bij een lokaal boerinnetje. Wayam, onze bootsman, krijgt ook een biertje, en maakt ontzettend veel plezier in de boot. Zo nu en dan belanden we op een rotsblok, en moeten we schudden met de boot om er weer vanaf te komen. Veel te snel komt er een einde aan de pret, en meren we af voor onze lunch. Moesten we net naar beneden op de trappen, nu moeten we omhoog, nogal vermoeiend in de hitte. Gelukkig wachten er douches op ons en kunnen we onze droge kleren aantrekken. Een overheerlijke lunch met nasi, saté, groente en fruit smaakt heerlijk na onze geleverde inspanning. We rijden terug naar ons hotel, waar Putu ons al staat op te wachten voor het vervolg van ons programma. Snel hangen we onze natte kleding uit, en stappen in onze Van voor het middagprogramma. Op ons verzoek bezoeken we vooral cultuur in het kunstzinnige Ubud. Als eerste gaan we naar een prachtige verzameling schilderijen die door de lokale kunstenaars zijn gemaakt. Niet alles is onze smaak, maar er zijn prachtige exemplaren bij, iets te groot voor onze hal! We rijden door naar de zilversmid, waar we weer een nieuwe uitleg krijgen hoe deze zilversmid werkt. Daarna stappen Rina en Marijke het paradijs binnen, en komen daar pas weer uit met een fraaie verzameling zilverwerk na een uitgebreide zoektocht naar het optimale. Hoewel het al tegen vijven loopt, gaan we nog naar de olifanten tempel. Aangekomen bij de olifanten tempel wacht ons een verrassing, er is daar heilig water wat ons jonger maakt! Rina en Marijke nemen er gelijk een "duik " in en waren daarna bijna niet meer te herkennen, zo jong waren ze geworden. Daarna zijn we de olifanten tempel ingegaan en hebben we wat tekst en uitleg gekregen. Het was er erg benauwd binnen en zijn er redelijk snel weer uitgegaan. Daarna nog even naar de flappentap gegaan en wat drinken gehaald in de plaatselijke supermarkt en toen was het tijd om weer naar onze lodges toe te gaan. Na een kleine opfris beurt zijn we heerlijk gaan eten bij het hotel , daarna nog een stukje gelopen en tegen elven naar bed gegaan. We verheugen ons alweer op morgen.

• 06 Maart 2013 - 21:31

Thealutz:

hardstikkel leuk geniet ervan liefs mam