Onze eerste dag op Bali - Reisverslag uit Pabeansanur, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Onze eerste dag op Bali - Reisverslag uit Pabeansanur, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag op Bali

Door: jozeph

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Maart 2012 | Indonesië, Pabeansanur

Onze eerste dag op Bali begint erg rustig. We staan om 8 uur op, maar gaan na het ontbijt lekker poedelen in ons eigen zwembad. Er zit een overheerlijk jacuzzi in, we hebben onze eigen zonnebanken, er staan ook palmbomen in onze tuin en een douche om af te spoelen (uit een naakte dame). We zitten hier nog echt tropisch met een vleugje oerwoud. Het huisje is ook prachtig, ingericht op zijn Balinees met een grote badkamer met ligbad, een aparte wasruimte en een grote slaap- en zitkamer met bureau en alles wat erbij hoort. We slapen onder muskietengaas maar dat is met airco en ven niet echt nodig. De entree is bijzonder, alsof je door een tropisch pad loopt met begroeide muren en grote hardhouten deuren in een poort. Na de lunch gaan we naar de kleermaker, want de dames hebben nieuwe blouchjes nodig. We worden opgehaald van het hotel en rijden door naar de kleermaker op Kuta, zo'n 10 km hiervandaan. Na flink wat passen, zoeken, meten en stofjes uitzoeken gaan Kees en Jos ook nog even voor zichzelf kijken. Hoewel de mannen wel iets leuks vinden wordt dit door de twee directeuren direct afgewezen, het is te batik, niet mooi en alleen in Indonesië te dragen. Teleurgesteld druipen de mannen af. Na aanschaf van 5+4 blouchjes (M+R) gaan we terug naar Sanur waar we eerst lunchen, waarna we naar het strand gaan voor een strandwandeling. Het is buiten het seizoen dus is het erg rustig. Er liggen heel veel lokale vissersboten, kleurrijk en rank met twee stangen voor de stabiliteit. Er zijn gelukkig wel restaurantjes open dus besluiten we straks op het strand te eten. Na een foto reportage begint het te betrekken en lopen we voorzichtig terug naar het hotel. We drinken een kopje koffie en gaan dan eten, net op het moment dat er een gigantische bui losbarst. We nemen paraplu's mee die ons maar net droog houden en eten uiteindelijk lekker en gezellig op het strand. We kwamen pas om 9 uur aan in het restaurant dus is het niet druk meer. Toch worden we met enthousiasme ontvangen! Na het eten zijn we moe en gaan we na een sigaartje slapen.

• 21 Maart 2012 - 16:36

Nellie:

Ha lieve vakantiegangers, als ik dit verhaal zo lees, moet de term zwitserlevengevoel onmiddelijk vervangen worden door bali-levengevoel.Het klinkt prachtig en superdeluxe. Ik vind eigenlijk wel dat de directie de mannen toestemming moet geven voor minstens 1 exotische overhempie, zodat van de zomer in de tuin het bali-levengevoel wat makkelijker terug te halen is. Nog veel plezier, liefs Nellie

• 21 Maart 2012 - 19:56

Gera Watzke: