Hoe loopt het af? - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Jos - WaarBenJij.nu Hoe loopt het af? - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Jos - WaarBenJij.nu

Hoe loopt het af?

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Jasper

Zondag 1 oktober 2017, hoe gaat dit aflopen?

We staan vroeg op, maar kunnen nog niet bellen naar de gondola, want het is nog te vroeg. We zoeken dus eerst uit wat we vandaag gaan doen.

Onze camper staat vlak bij Tunnel Mountain, een berg die zo heet omdat majoor A.B. Rogers aanvankelijk geloofde dat hij een tunnel door de berg moest boren voor het spoorwegtraject. Wij gaan vandaag wandelen rondom deze berg, en hopen kwetsbare stenen torentjes van de hoodoos (kalksteen formaties) te zien. De wandeling gaat naar het plaatsje Banff.

Inmiddels kunnen we bellen naar de gondola, en na enig doorschakelen bereiken we de balie die, hoera, bevestigt dat onze camera is gevonden. Binnen twintig minuten ontbijten Marijke en Jos en begeven zich naar de shuttle om naar het dorp te gaan, en daar over te stappen op de bus naar de Gondola. De rit duurt naar ons gevoel veel te lang, maar bij de gondola is het grote moment daar. We ontvangen ons verloren gewaande kindje, de camera. Wat fijn dat er toch nog eerlijke mensen zijn! Na een kopje koffie gaan we snel terug naar het dorp waar we wat glaasjes voor de borrel kopen en een stuk gebak om de vondst te vieren. Al snel brengt de bus ons terug naar de camper waar we samen met Marijke en Theo gebak eten. Het blijkt die ochtend flink geregend te hebben bij de camper, terwijl het licht sneeuwde bij de Gondola.

Na de lunch gaan we naar buiten en wandelen we via een mooi pad met veel eekhoorntjes en prachtige vergezichten naar het dorp. Hier schaffen we nog het een en ander aan, en gaan dan met de bus terug naar boven.

We sluiten de dag af met lasagne en nog wat pizza, waarna we afsluiten met een borrel. Het is uiteindelijk een feestdag: camera terug, Feyenoord wint met 0-4 en Max wint de GP van Maleisië. Wat zullen we heerlijk slapen.

• 05 Oktober 2017 - 07:31

Ali:

Wat een geluk zeg, camera terug.

• 05 Oktober 2017 - 09:00

Ria:

Een pak van jullie hart. Die geschoten plaatjes zijn niet meer opnieuw te maken. Wat een geluk hebben jullie. Gefeliciteerd.

• 06 Oktober 2017 - 19:11

Femke:

Dat kwijtraken heb ik ook niet van een vreemde...

• 07 Oktober 2017 - 09:26

Christa:

Pff..gelukkig terecht..moest eigenlijk wel lachen dat Jos schreef ..dat het maar één Marijke kan zijn