Tweede dag in Bukitingi - Reisverslag uit Tanjungmedan, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Tweede dag in Bukitingi - Reisverslag uit Tanjungmedan, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Bukitingi

Door: jozeph

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Maart 2012 | Indonesië, Tanjungmedan

Vanmorgen gaan we fietsen rondom de Merapi berg. We rijden om 8.30 weg van het hotel en rijden omhoog naar de plek waar de fietsen staan die Naher en Ambri daar 's morgens om 7 uur hebben neergezet. Wanneer we bij de fietsen aankomen staan er al veel kinderen bij. Eerst willen ze niet op de foto, maar na een eerste foto willen ze allemaal. Ondertussen worden de fietsen op hoogte afgesteld en maken we aanstalten om te gaan fietsen. Al bij de eerste paar trappen blijkt dat de versnellingen heel slecht zijn of slecht zijn afgesteld. Op de fiets van Jos loopt de ketting er maar liefst vier keer vanaf en het stuur van Naher zit los. De fietstocht zelf is erg leuk. We stoppen bij een boerderij en zien drie boerinnetjes onkruid wieden in de blubber van het rijstveld. Marijke en Rina hadden hun schoenen al uitgetrokken om mee te helpen maar de gids vond dit geen goed plan. We rijden verder een steil stuk omhoog maar dat was te zwaar zonder werkende versnellingen, dus liepen we maar omhoog. Ondertussen gutste het zweet van ons af want het was zeer heet. Gelukkig gaat het daarna weer bergafwaarts en rijden we zonder veel moeite door landerijen en dorpjes, langs schooltjes en moskeeën. Onderweg plukte Naher besjes die vroeger door kinderen werden gebruikt om een ketting van te maken. Veel te vlug arriveren we op de plaats van bestemming. We gaan de auto weer in voor een koffiestop ergens aan de kant van de weg. We zitten met zijn zessen bij elkaar, heel gezellig. Hierna rijden we door naar een uitkijkpunt bij een canyon het Karbauengat waar we gisteren beneden hadden gestaan. Het uitzicht is fenomenaal, er zijn ook aapjes die graag nootjes eten uit onze hand, maar die onderling wel boos kunnen doen. Er staat ook een gammele uitkijktoren met een afgebroken trede maar dat belet ons niet er toch even op te gaan. We zagen Amsterdam niet liggen (grapje van Naher). Wij rijden door naar de klokkentoren van Bukittingi en lunchen daar wat op het grote plein. Na de lunch lopen we de mall in waar we mooie oosterse kleding zien, en heel veel stoffen, jammer genoeg niet in onze maat. Even verderop zitten echter tientallen kleermakers op een rij achter de naaimachines, maar we hebben helaas geen tijd om kleding te laten maken. We lopen door naar Naher die op ons wacht bij de moskee en wandelen naar de dierentuin. Het is een lelijke dierentuin, met slechte kooien. Het is ook veel te warm. We zien een zeer oude orang oetang die vakkundig olienoten pelt en dan bewaart in een bekertje voor later. We lopen door naar Fort de Kock. Er was niet veel over van het fort, we zagen nog een paar kanonnen. Het fort stamt uit de koloniale tijd en was gebouwd door kolonel de Kock ter bescherming tegen de lokale bevolking. We lopen hierna terug naar het hotel en zijn blij dat we er zijn. We zijn allemaal toe aan een duik in het zwembad. Marijke en Rina nemen een verse ananas sap opgemaakt als cocktail, lekker! We doen het rustig aan tot 8 uur en gaan dan opnieuw eten bij café / restaurant Turret van Anita wat vlak bij het hotel ligt, je kunt er heerlijk eten. Als je ooit hier verzeild raakt moet je tomatensoep nemen, en bij het hoofdgerecht tonijn, rendeng, saté, gado gado, alles is lekker, wel van te voren bestellen. Tot slot nog een sigaar in de tuin bij onze hotelkamer.

• 18 Maart 2012 - 09:39

Maddy Van Putten:

hallo vakantiegangers.
    jullie hebben wel een fantastische tijd gehad op Sumatra,begrijp ik uit jullie verhalen. Rina en Kees,jullie zitten lekker te genieten op het bankje!!!
    Nog hopelijk een prachtige week op Bali.
    Wat gaat het toch snel,he?
    Wel heel leuk,dat we jullie nu kunnen volgen!! Heel veel groetjes van Aad en Maddy.