Een Chinese Douche - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Jos - WaarBenJij.nu Een Chinese Douche - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Jos - WaarBenJij.nu

Een Chinese Douche

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Clearwater

Vrijdag 6 oktober 2017, een Chinese douche

Vandaag wordt het regenachtig volgens de weersvoorspellingen, dus doen we het vanmorgen rustig aan. We staan wat later op en gaan ons dan eerst douchen. Dat blijkt een interessante activiteit te zijn. Niet alleen heeft de Chinese beheerder de camping onder controle, hij heeft blijkbaar ook de toiletten en douches ontworpen, en wellicht gebouwd, maar dan wel volgens Chinese maten. Een lange Amerikaan kan nauwelijks de douche uit, en ook de breedte is miniem. Na flink wat gefriemel zijn we schoon (met lekker warm water, dat wel), en zijn we na ontbijt klaar om te vertrekken naar Clearwater.

Het is een rustige tweebaans weg, en de 170 km zijn snel gereden. In Clearwater geven we eerst weer onze dorstige camper te drinken, waarna we naar het informatie centrum gaan om ons te laten informeren over de omgeving. Zoals ook ons boek geeft de dame veel informatie over de omgeving, en regelt voor ons de camping. We doen wat boodschapjes, we eten een broodje of kopje soep en gaan dan inchecken bij de camping. Het is inmiddels droog en een waterig zonnetje laat zich af en toe zien, zodat we direct besluiten onze eerste wandeling in te zetten in het Wells Gray Provincial Park.

Dit park in het zuiden van de Cariboo Mountains heeft rustige meren, steile bergen, alpiene bloemengeuren, uitgedoofde vulkanen, prachtige watervallen en nog veel meer. Vanuit Clearwater is het park optimaal te bezoeken, er loopt een weg rechtstreeks het park in met allerlei parkeerplaatsen voor fraaie bezoekplekken.

We rijden met onze camper de clearance valley road in en vinden na ongeveer 10 kilometer de Spahats Falls bij de Spahats Creek. De meest opmerkelijke waterval hier is de 73 meter hoge Spahats Falls die zich vanuit het woud op spectaculaire wijze in de diepte stort. Het is een drukbezochte plaats met vooral schoolbussen, maar natuurlijk ook ... chinezen. Marijke wil graag dat ik ook schrijf dat de herfst hier zo mooi is, allemaal prachtige kleuren. We wandelen nog wat verder voor een panoramisch uitzicht op de rivier richting Clearwater Lake en de bijbehorende bergen met grote grot-ingangen.

Het is bijna tijd voor het avondeten dus rijden we terug naar de camping waar we de boel aansluiten en een lekkere maaltijd krijgen voorgeschoteld van de dames. Inmiddels regent het pijpenstelen dus is het extra knus in de camper bij de koffie en de borrel. We gaan op tijd naar bed, want we gaan morgen verder het park in.

• 07 Oktober 2017 - 11:40

Herma:

rustig, steil, alpiene, uitgedoofde, prachtige... alles optimaal en fraai!
    klinkt als ervaren genieten.
    ga zo door!