lekker vuurtje op 1260 meter hoogte - Reisverslag uit Banff, Canada van Jos - WaarBenJij.nu lekker vuurtje op 1260 meter hoogte - Reisverslag uit Banff, Canada van Jos - WaarBenJij.nu

lekker vuurtje op 1260 meter hoogte

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 September 2017 | Canada, Banff

Woensdag 27 september 2017, onderweg naar Glacier National Park

Nadat we in Vernon onze boodschappen gedaan hebben rijden we door een fraai landschap met prachtige meren, wijdse uitzichten en typische huizen en schuren naar Armstrong waar we een plekje vinden waar we ons afvalwater kunnen lozen. Het is een camping waar een zoon van twee geëmigreerde Nederlanders ons helpt en ons de WiFi code geeft. Het blijkt dat zijn moeder in Rotterdam woonde in de Goereese straat 82a. Grappig dat hij dat adres nog zo goed weet, en ook nog redelijk Nederlands spreekt. We eten bij een bekend restaurant een hamburger en iets erbij, lekker makkelijk, voordat we doorrijden naar de Illecillewaet Campground, een camping die op een hoogte van 1260m ligt. Het koelt hier dus enorm af in de avond. Gelukkig zijn kampvuren hier ook toegestaan, en is er een ruime voorraad hout, dus wordt er flink gefikt. Een fraaie blauwe vogel met kuif, formaat ekster, vindt het heel gezellig bij ons, met name omdat hij van ons wat te eten krijgt. Het koelt inderdaad heel snel af, vooral wanneer het donker wordt, en we gaan voor het eerst de gezelligheid van de camper binnen beproeven. De camper heeft, met uitgeschoven wanden, twee ruime twee persoonsbedden, een boven de bestuurderscabine, waar Marijke en Theo slapen, en een aan de achterzijde waar Marijke en Jos slapen. In het midden zit een rondzit met tafel, en ertegenover zit een redelijk ruime douche (die we nog niet gebruikt hebben) en een toilet, en een keukentje met dubbele afwasbak en magnetronoven. Er is ook een grote televisie, en een flinke koelkast met vriesvak. Er zit een goede kachel in met mogelijkheden van elektriciteit en water aansluiting. Het is dus een ruime en luxe camper. We kletsen wat en na de borrel gaan we lekker naar bed.