de onbegaanbare weg - Reisverslag uit Baru, India van Jos - WaarBenJij.nu de onbegaanbare weg - Reisverslag uit Baru, India van Jos - WaarBenJij.nu

de onbegaanbare weg

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Maart 2014 | India, Baru

Vandaag moesten we om half 9 al klaar staan. Vandaag brachten Arie en Sam ons naar Molina, een plaats hoger gelegen in de bergen waar het zeer vruchtbaar is. Maar daar kwamen we niet zomaar, Sam had een prachtige binnendoor voor ons uitgezocht, maar die weg bleek al heel snel zeer slecht, hetgeen ons tot een fotostop verleidde. Op die plek werden we aangesproken door de politie die ons waarschuwde dat verderop de weg was afgesloten door recente aardverschuivingen vanwege heftige regenval. Terwijl we nog foto's maakten kwam de agent terug en zei dat met een beetje hulp van hem het wel zou gaan lukken. Nou dat hebben we geweten. Al heel snel kwamen we terecht op een weg die zo ongelofelijk slecht was dat het echt bijna onmogelijk was om daar te rijden. Er zaten enorme gaten in de weg, hobbels enz enz. Deze weg werd ook bereden door veel kleinere vrachtwagens die stenen uit de rivierbedding vervoeren naar Makassar, en daarmee een ware aanslag plegen op de weg. Uiteindelijk kwamen we in Molina terecht, een heel schattig en zeer vruchtbaar plaatsje waar we een stuk gelopen hebben door het dorp. Er groeit daar van alles en nog wat aan bomen, papaya, kruidnagels, koffie, cacao, grapefruit, te veel om op te noemen. Ook heel veel geneeskrachtige kruiden waar Arie veel over kon vertellen. Het volgende deel van de trip brengt ons naar de waterval die gelegen is aan de rand van een klein dorpje. Het is een zeer krachtige waterval die een grote invloed heeft op het dorpje! De hele dag horen ze niets anders dan alleen de waterval, en het miezert de hele dag in het dorp, alles is daar vochtig en klam door de spetters van de waterval. Wij keken onze ogen uit, maar de bewoners en lokale bezoekers ook, iedereen wilde weer op de foto met ons! Er is weer menig groeps-/familie foto gemaakt met ons erbij. We eten een eenvoudige voedzame maaltijd in een klein moslim restaurant, waar we een soort nasi eten geserveerd met een soepkom met saus en vlees, de lokale specialiteit, erg lekker. Ook het uitzicht is fraai. Onze gids neemt even de tijd om te gaan bidden. Wij hebben al 2 dagen gegeten in een restaurant waar geen biertje geschonken wordt tot groot verdriet van Kees en Jos. Er zullen nog wel meer van dit soort dagen komen! Bijtijds zijn we terug gegaan omdat het weer er dreigend uit begon te zien en de zeer slechte weg onberijdbaar zou worden bij regen. We rijden terug naar ons hotel waar we na een korte verfrissing een wandeling over de boulevard maken. Het was alweer tijd om te gaan eten. We zochten een zeer gezellig restaurantje op aan zee waar we een gevarieerde maaltijd genomen hebben met vlees, gamba, vis en saté en alles wat er tussen zat. Hier was gelukkig wel een biertje voor de mannen. Na een super gezellige maaltijd lopen we terug naar het hotel en gaan op het dak terras op de 19e verdieping nog even een update maken voor de thuisblijvers die meelezen.

• 13 Maart 2014 - 08:15

Femke:

groeiden er ook bananenplanten???:D

• 13 Maart 2014 - 09:11

Wietske:

ha vaders,
    het is weer lekker meegenieten hier! mis alleen wel wat foto's :P

xx

geniet van alles en van elkaar!

• 13 Maart 2014 - 14:13

Nellie:

Ha vakantiegangers, fijn dat we ook dit jaar weer mee kunnen genieten van jullie avonturen. Ik ben blij dat er ook dit jaar weer eenvoudige doch voedzame maaltijden worden genuttigd. Maar ik ben ook heel blij dat ik niet in die auto op de aardverschuivingroute hoefde. Fijn te horen dat jullie mooie plekken bezoeken en het heel goed hebben. Nog heel veel plezier gewenst en we kijken alweer uit naar het volgende verslag. Mazzel en zoen van Joost en Nellie

• 13 Maart 2014 - 21:01

Jet Rang.:

Wij genieten van jullie reisverslag. zijn benieuw naar jullie foto,s
    VOORZICHTIG!

• 14 Maart 2014 - 08:12

Christa:

Zo wow..durfals..ik zou echt niet gedurfd hebben .op zo'n weg.had het echt in mijn broek gedaan.maar jullie zijn echte avonturiers.het is wel een hele belevenis .dat is een ding wat zeker is..nog veel plezier jullie. .groetjes christa xxx