Marijke in top snelheid naar het strand - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Marijke in top snelheid naar het strand - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Marijke in top snelheid naar het strand

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 Maart 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

Zondag 24 maart
Het gaat vandaag weer een stuk beter met Kees. Na het ontbijt gaan de dames bloesjes passen bij de kleermaker. Kees en Jos gaan boodschappen doen, en gelijk op verkenning in Sanur. Wanneer de mannen twee uur later in het hotel terugkomen zijn de vrouwen nog niet terug. Ze ondergaan namelijk een oor behandeling, een kaars in de oren waarbij het verstand uit de hersenen wordt opgebrand. Na de lunch gaan Marijke en Jos snorkelen bij bij het strand. Hoewel het laag water is, en het snorkelen moet gebeuren in anderhalve meter diep water met veel water planten, is het toch een hele belevenis. We zien veel grappige vissen, met als hoogtepunt een vis van zo'n 40 cm, in geel groenachtige kleur, en twee hoorntjes op zijn kop. Hoewel het er eng uit ziet, blijkt de vis een erg eetbare en lekkere vis te zijn. We zien niet veel koraal, maar plotseling wel een soort zee-egel, die volgens Marijke super giftig is. Ze zwemt in record tijd naar het strand, en als in een tekenfilm stopt ze pas met zwemmen als ze half op het strand is. Ook achteraf blijkt dat de zee egel geen feest is, met name als de doornen in je voet komen. Die zijn niet dodelijk, maar moeten wel operatief verwijderd worden. Terug bij het zwembad drinken we nog wat lekkers, waarna we vertrekken naar ons restaurant. We gaan de Rendang eten die de dames gemaakt hebben. We worden hartelijk ontvangen, de meisjes mogen nog even roeren in de Rendang pan, en de laatste ingrediënten toevoegen. Eerlijk is eerlijk, de Rendang smaakt voortreffelijk, en het is buitengewoon gezellig in restaurant Kodilfa. Na afloop gaan we lekker slapen.

• 25 Maart 2013 - 18:40

Tom Rang:

Wij genieten hier,in ons koude landje van jullie prachtige verhalen. Wat zien julliie veel prachtige dingen.Zijn ook benieuwd naar jullie mondelinge verhalen.
    Fijn jullie gauw te zien.
    Dikke zoen. Jet .
    En Tom natuurlijk.

• 26 Maart 2013 - 08:36

Wietske:

hihi wij zagen ook een mooie vis in de diergaarde, net een 'nemo' vis volgens joost. omdat ie in zo'n mooi vierkant aquarium zwom, vroeg joost zich af of deze nemo ook nederlands ondertiteld is. En bij jullie?

xx