Van Sumatra naar Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu Van Sumatra naar Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jos - WaarBenJij.nu

Van Sumatra naar Bali

Door: jozeph

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 Maart 2012 | Indonesië, Bali

De laatste dag op Sumatra stemt ons een beetje treurig. We staan vroeg op want we moeten vandaag naar Padang waar we zullen vliegen van Sumatra via Jakarta naar Bali. We rijden om acht uur weg van het hotel en maken een aantal tussenstops. In de tijd van de Nederlanders was er een spoorlijn aangelegd van Padang naar Bukittingi. Deze is niet meer in gebruik sinds eind jaren zestig vorige eeuw maar ligt er nog helemaal, inclusief een aantal fraaie bruggen. Het ziet eruit alsof hij zo weer in gebruik kan worden genomen. Een deel van de lijn is zo steil dat er een tandrad aan het tractie systeem is toegevoegd. We maken een aantal fraaie foto's van de bruggen in het landschap en even verderop ook van een waterval langs de spoorlijn. We zijn weer toe aan een laatste kop koffie die we drinken bij een prachtig uitzicht. We zien hier ook de civet kat (van de koffie) aan een ketting, zodat we hem goed kunnen fotograferen. Hierna is het echt voorbij, we rijden naar het vliegveld van Padang, waar we inchecken voor onze vlucht naar Bali. We nemen hartelijk afscheid van Naher en Ambri, die toch onze maatjes zijn geweest hier op Sumatra. Mannen, nogmaals onze hartelijke dank! Dankzij hen hebben we een onvergetelijke en veilige tocht gehad. Tot onze teleurstelling is er geen restaurant in de beveiligde zone en we hebben honger. We moeten dus nog even wachten. We hebben onze maag maar gevuld met chips en mentos die we gelukkig nog bij ons hadden. Het vliegtuig is op tijd en we hebben een goede vlucht naar Jakarta. In Jakarta was een vertraging van een half uur want de gate was bezet en moesten we met de bus naar het vliegtuig naar Bali. Ook hier was de vlucht voorspoedig en het eten en service aan boord was weer  prima. In Bali werden we opgehaald van het vliegveld en gingen we snel naar onze cottages met privé zwembad. Zo luxe hebben we het nog nooit eerder gehad. We gaan snel slapen na ons biertje in onze privé tuin (bij elkaar natuurlijk).